Figyelem!! A portál teljes körű használatához jelentkezzen be!!

Gyakori kérdések

1. Általános kérdések

1. Mi az a SZÉP kártya?

Egy olyan cafeteria elem, amely vendéglátóhelyi étkezési, üdülési és rekreációs célú béren kívüli juttatások folyósítását és felhasználását teszi lehetővé.

2. Mire használható?

A SZÉP kártya három alszámlát tartalmaz, amelyek különböző célokra és elfogadóhelyeken használhatók fel.

Szálláshely alszámla:

  • Szálláshely-szolgáltatás
  • Belföldi utazásszervezés (belföldi előre összeállított utazási csomagok értékesítése)
  • A szálláshelyen igénybe vehető, és a szálláshelyen a szálláshely-szolgáltatással együttesen fizethető bármely szolgáltatásra
  • Fizikai közérzetet javító szolgáltatások közül gyógyfürdőkre
  • Máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenységből strandszolgáltatásra


Vendéglátás alszámla:

  • éttermi, mozgó vendéglátás
  • egyéb vendéglátás (közétkeztetés)
  • fizikai közérzetet javító szolgáltatások közül gyógyfürdők
  • máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenységből strandszolgáltatás
  • szálláshely-szolgáltatás


Szabadidő alszámla:

  • egyéb humán-egészségügyi ellátásból a fizikoterápiás szolgáltatás, a dentálhigiéniai kezelés, a diagnosztikai szolgáltatás, a terhesgondozás, és az egyéb máshová nem sorolt humán egészségügyi ellátás
  • előadó-művészet
  • múzeumi tevékenység
  • növény-, állatkert és természetvédelmi terület működtetése
  • vidámparki, szórakoztatóparki tevékenység
  • máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenységből a szabadidőpark- és strandszolgáltatás, sípálya és sporthajó kikötő szolgáltatásai, valamint a szabadidős létesítmény működtetője által nyújtott, a pihenést, szabadidőt szolgáló eszközök kölcsönzése
  • fizikai közérzetet javító szolgáltatás
  • testedzési szolgáltatás
  • egyéb sporttevékenységből verseny- és lovaglóistállók tevékenysége, sporthorgászat és a sportesemények rendezése, szervezése, promóciója tevékenységből a szabadidős sportrendezvények nevezési, regisztrációs díja
  • belvízi személyszállítás
  • egyéb foglalásból az idegenvezetés
  • sportlétesítmény működtetéséből a sportpályák bérlése, uszodabelépő és bérlet értékesítése
  • sportegyesületi tevékenység
  • sport, szabadidős képzés
  • szabadidős, sporteszköz kölcsönzése
  • keskenynyomközű vasúton történő személyszállítás
  • szálláshely-szolgáltatás

A szálláshely-szolgáltatás, a gyógyfürdő- és strandbelépő a kártya mindhárom alszámlájáról fizethető.

2. Kártya, társkártya, pótkártya

1. A kártya chipes vagy mágnescsíkos?

Az OTP SZÉP kártya mágnescsíkos kártya.

2. A SZÉP-kártyán nincsenek címletek?

A kártyán nincsenek címletek. Pontosan annyit vonnak le az utalt juttatás összegéből, amennyi a termék/szolgáltatás ellenértéke.

3. Hogyan kell aktiválni az OTP SZÉP kártyát és ez mekkora költséggel jár?

OTP SZÉP kártyáját egyszerűen és kényelmesen aktiválhatja itt a Portálon bejelentkezést – vagy ha még nem regisztrált, akkor regisztrációt – követően a Kártyakezelés/Kártyaaktiválás menüpontban. E mellett aktiválhatja kártyáját a SZÉP vonalon is (+36 1 3666 222), amelynek díja a normál telefonhívás költsége. A kártya aktiválásához szükség van a kártya számának utolsó 10 számjegyére és a TeleKódra (alapesetben a kártya utolsó 3 számjegye, amit a kártyabirtokosnak célszerű megváltoztatnia az első belépés után).

4. Az OTP SZÉP kártya névre szóló és kizárólag a kártyabirtokos használhatja?

Igen, az OTP SZÉP kártya névre szóló, de a főkártya mellé társkártya is igényelhető, így a kártyabirtokos és a közeli hozzátartozói is felhasználhatják egy időben, akár egymástól függetlenül is az egyenleget.

5. Az OTP SZÉP kártya használatakor meg kell adni PIN kódot? A bizonylatot alá kell írni?

Az OTP SZÉP kártyához nem tartozik PIN kód.  Az OTP SZÉP kártyát a kártyabirtokosnak alá kell írnia a kártya hátoldalán a megfelelő helyen. A helyszíni fizetés esetén a szolgáltató összehasonlítja a kártyán szereplő aláírást a bizonylaton szereplő aláírással, valamint kérheti a személyazonosság igazolását.

6. A kártyát a kézhezvétel után a hátoldalán alá kell írni?

Igen, a kártya birtokosának aláírása nélkül az OTP SZÉP kártya érvénytelen.

7. A társkártya díját átutalással vagy személyesen kell befizetni?

A társkártya díját a munkavállaló átutalással fizetheti be az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. által kiállított,a társkártyabirtokosi szerződéskötéskor kapott számla alapján. A társkártya díja 1.500 forint. Társkártyabirtokosi keretszerződés megkötésével van lehetősége a kártyabirtokosoknak társkártya igénylésére is a közeli hozzátartozójuk számára. Ezt bármelyik OTP bankfiókban, mindkét érintett fél személyes jelenlétében tehetik meg. A társkártya gyártásának elindításához szükséges a társkártya díjának beérkezése. Ezután kezdődik meg a kártya gyártása, a postázásig az átfutási idő 10 munkanap.

8. Aktiválást követően mikor tudok regisztrálni a portálon?

Kártyabirtokosként a kártya aktiválását követően legkorábban 2 munkanap elteltével van lehetősége regisztrálni a portálon.

9. Mi a teendő az elveszett, ellopott kártyával? Az OTP SZÉP kártya/társkártya letiltható?

Az elveszett vagy ellopott kártyát a SZÉP vonalon (+36 1 3666 222) kell letiltani, majd pótkártyát kell igényelni, hogy a kártya egyenlege továbbra is felhasználható legyen. A főkártya és a társkártya is letiltható.

10. Mi a teendő, ha elfelejtettem a telekódomat?

Ha elfelejtette a telekódját, akkor hívja a +36 1 3666 222 számot, válassza a 4-es melléket, és kérje ügyintézőnk segítségét. A beazonosításához kérjük, hogy készítse elő OTP SZÉP kártyáját, személyi- és lakcím kártyáját, valamint adóazonosítóját. Telekódja visszaállításáról értesítést küldünk az Ön számára.

11. A kártyaegyenleget a társkártyabirtokosok is le tudják kérdezni? Szükséges ehhez regisztráció?

Az egyenleg regisztráció nélkül, könnyedén lekérdezhető az OTP Portálok oldalon Magánszemély / SZÉP Kártya / Ügyintézés és regisztráció menüpont alatt, a Kártyaszám utolsó 8 számjegye és a Telekód megadásával. Az egyenleg telefonon (+36 1 3666 222) is lekérdezhető a társkártyabirtokosok által is.

12. A társkártyabirtokosok tudnak regisztrálni?

Igen, a társkártyabirtokosok is regisztrálhatnak. A regisztráció és bejelentkezés után a társkártyabirtokos lekérdezheti egyenlegét és a saját tranzakcióit, megtekintheti adatait, kifizetheti foglalóját, előlegét, továbbá módosíthatja e-mail címét és jelszavát.

13. Mi a pótkártya-rendelés menete?

A pótkártya rendeléssel kapcsolatos teendőkről itt talál részletes leírást.

Pótkártyát a www.otpportalok.hu weboldalon a Magánszemély / SZÉP Kártya / Letölthető dokumentumok menüpontban található nyomtatványok kitöltésével lehet igényelni. Az igénylés díja 1.500 forint. A kártya gyártásának elindításához a kitöltött, aláírással hitelesített pótkártya-igénylő nyomtatvány és a kártya díjának beérkezése szükséges. A  főkártyát az igénylést megelőzően le kell tiltani, pótkártya csak letiltott főkártya esetén igényelhető. A munkavállaló részére és lakcímére az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. megküldi a számlát, amely alapján a munkavállaló átutalással fizetheti ki a megrendelt pótkártyát.

A regisztrált felhasználók a bejelentkezést követően online is kitölthetik a nyomtatványt, amit az alábbi címek valamelyikére kell elküldeni eredeti, vagy e-mail esetén szkennelt formában:

Levelezési cím: OTP SZÉP Kártya csoport, 1243 Budapest, Pf. 564.
E-mail: info@otpszepkartya.hu
 

14. Az OTP SZÉP kártya 5 év után lejár. Mi a teendő ezután, illetve kell-e fizetni a cserekártyáért?

A cserekártya rendeléssel kapcsolatos teendőkről itt talál részletes leírást.

A kártyákkal a kártyákon feltüntetett érvényességi hónap utolsó napjáig lehet fizetni.

Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. lejáratkor a kártyabirtokosnak automatikusan új kártyát gyárt, amennyiben a kártyához tartozó három fizetési számla bármelyikére érkezett a lejárat időpontját megelőző 12 hónapon belül jóváírás, vagy ugyanezen időszakban történt bármelyik alszámla terhére tranzakció. Amennyiben Önnek nem készül automatikusan új kártya, nyomtatványon keresztül leadott cserekártya-igénylést legkorábban a lejáró, vagy már lejárt kártyájának érvényességi idejét megelőző hónap első napjától fogadjuk el. Regisztrált OTP SZÉP kártyabirtokosként a www.otpportalok.hu honlapon is elindíthatja az igénylését.

A lejáró kártyát a mágnescsík szétvágásával, vagy átlyukasztásával kell majd érvényteleníteni. 

A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 76/2018. (IV.20.) Kormányrendelet  jelenleg hatályos rendelkezései értelmében a lejáró főkártya cseréje díj-és költségmentes, a társkártya cseréjének díja a jogszabályban foglaltaknak megfelelően 1500 forint / kártya.

15. Pótkártya aktiválását követően a portálra történő bejelentkezéskor a kártya státusza továbbra is inaktív.

A helyes kártyastátusz a pótkártya aktiválását követő 48 óra elteltével jelenik meg.

16. Családtagom is használhatja az OTP SZÉP kártyámat?

Családtagok a kártyabirtokos kártyáját annak jelenléte nélkül nem használhatják, mert a kártya névre szóló, és a vásárlást a bizonylat aláírásával kell hitelesíteni. Az elfogadóhelyek kérhetik a személyazonosítást és elutasíthatják a kártyahasználatot akkor, ha nem a kártyabirtokos kezdeményezi a tranzakciót.

Társkártyabirtokosi keretszerződés megkötésével lehetősége van társkártya igénylésére is a közeli hozzátartozója számára. Ezt bármelyik OTP bankfiókban, mindkét érintett fél személyes jelenlétében teheti meg. A társkártya díja 1.500 forint. A kártya díjának beérkezése után kezdődik meg a kártya gyártása. A postázásig az átfutási idő 10 munkanap.

17. Hány társkártya igényelhető?

Az igényelhető társkártyák száma nincs maximálva. De társkártya csak a következő rokonsági fokkal rendelkező személy számára igényelhető: házastárs, bejegyzett élettárs, egyenes ági rokon, örökbefogadott, mostoha- és neveltgyermek, örökbefogadó-, mostoha- és nevelőszülő, valamint testvér; továbbá élettárs. Kiskorú közeli hozzátartozónak - cselekvőképtelensége miatt - nem lehet OTP SZÉP társkártyát igényelni.

18. Van lehetőség arra, hogy a főkártya-birtokos limitálja a társkártya-birtokos által használható keretösszeget?

A főkártya-birtokos nem tudja limitálni a társkártya birtokosa által felhasználható összeget. A társkártya birtokosa pontosan akkora egyenlegkeretet használhat fel, amekkora a főkártya-birtokos rendelkezésére áll.

3. Portál

1. Milyen adatok szükségesek az OTP Portálok weboldal Magánszemély oldalára történő belépéskor?

A fő- és társkártya-birtokos belépéséhez az alábbi adatokra van szükség:

  • e-mail cím
  • jelszó
  • a regisztrált e-mail címre érkező biztonsági kód

4. Egyenleg, jóváírás

1. Év közben megváltoztatható a SZÉP kártya keret?

A változtatások lehetősége minden esetben a munkáltatótól függ. Ugyanakkor, ha a munkáltató már elutalta a számlákra a juttatást, az alszámlák között átcsoportosítani már nem lehet.

2. A jóváírások mikor érkeznek meg a kártyára?

A kártyabirtokos kártyáján az egyenleg a munkáltatói utalás beérkezését követően haladéktalanul elérhető.

3. Hogy értesít az intézmény ha juttatás érkezik a SZÉP-kártyámra? Honnan tudom meg az egyenlegemet?

Honlapunkon a regisztrált kártyabirtokos kérheti a feltöltésről való értesítést, ha a személyes levél funkciót kiválasztja. Ekkor e-mailben értesítjük, ha kártyájára utalás érkezett. A kártya egyenlegét a www.otpportalok.hu oldalon, a SZÉP vonalon (+36 1 3666 222) és az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással lehet ellenőrizni. A kártyabirtokos egyenlegét az OTP POS terminál által nyomtatott bizonylaton is megtekintheti. A kártyabirtokos azonosításához szükséges a kártyaszám és a TeleKód.

4.1 Azonnali Fizetési Szolgáltatás

1. Mi az Azonnali Fizetési Szolgáltatás?

Az Azonnali Fizetési Szolgáltatás egy a hazai banki átutalások rendszerében 2020. március 2-ától elérhető szolgáltatás, amelynek köszönhetően az elektronikus csatornákon kezdeményezett, az azonnali átutalás feltételeinek megfelelő átutalás az év minden napján (vagyis hétvégén és ünnepnapokon is), a nap 24 órájában az átutalás indításától számított néhány másodpercen belül teljesül, és a kedvezményezett fél számláján rendelkezésre áll.

2. Milyen változást jelent a SZÉP-kártya esetében az Azonnali Fizetési Szolgáltatás?

A SZÉP-kártyát egy ponton érinti az azonnali fizetés bevezetése: a nem kötegelten (csoportosan, több munkavállaló juttatását egyetlen tranzakciós állományban) utalt juttatás mostantól az év minden napján, a nap 24 órájában a munkáltató általi utalást követő néhány másodpercen belül hozzáférhető lesz a munkavállaló számláján.

A munkáltatók – különösen azok, akik sok munkavállalónak utalnak egyszerre – rendszerint a csoportos átutalást választják, ezekben az esetekben nem történik változás az eddigiekhez képest.

3. Mit tegyek, ha a munkáltatóm azt mondja, hogy elutalta nekem a SZÉP-kártya juttatást, de azt nem látom néhány másodpercen belül a számlámon?

Fontos megkérdezni a munkáltatót, hogy csoportosan indította-e el az utalást, vagy egyedileg. Ha csoportosan, akkor nem érvényes rá a néhány másodperces szabály. Ha egyedi volt az átutalás, akkor először a munkáltató számlavezető bankjánál érdemes megkérdezni, hogy sikeres volt-e a tranzakció. Ha igen, akkor kérjük, forduljon telefonos ügyfélszolgálatunkhoz a +36-1-366-6222 telefonszámon, ahol kollégáink meg tudják nézni a tranzakció részleteit.

4. Tudok másodlagos számlaazonosítót regisztrálni a SZÉP-kártya számláimhoz?

Az OTP Pénztárszolgáltató a SZÉP-kártya Üzletszabályzatában foglaltaknak megfelelően nem nyújt másodlagos számlaazonosító szolgáltatást, vagyis a SZÉP-kártya számlákhoz nem lehet regisztrálni e-mail címet, telefonszámot, vagy adóazonosító jelet, amiket használva lehetne rájuk utalni a számlaszám ismerete nélkül.

A vonatkozó jogszabály (A pénzforgalom lebonyolításáról szóló 35/2017. (XII. 14.) MNB rendelet) a SZÉP Kártya terméket kivételként kezeli, és nem követeli meg a másodlagos számlaazonosító szolgáltatást.

Ennek az a magyarázata, hogy a SZÉP-kártya esetén nem életszerű a másodlagos számlaazonosító használata. A szolgáltatásnak elsősorban a magánszemélyek közti átutalásnál van relevanciája, a SZÉP-kártya számlák vonatkozásában pedig csak munkáltatótól munkavállalónak történik átutalás, ahol továbbra is a számlaszámot szükséges megadni. Az is a másodlagos számlaazonosító használata ellen szól, hogy egy SZÉP-kártyához három számla tartozik (minden zseb önálló számlaszámmal rendelkezik), így egy kártyához három másodlagos számlaazonosítót kellene rendelni, ami nagyon nehezen lenne kivitelezhető, illetve követhető az ügyfeleink számára.

5. Fizetés, vásárlás, felhasználás

1. A SZÉP kártya külföldön is használható?

Nem, a SZÉP kártya csak Magyarországon, magyarországi szálláshely, vendéglátás és szabadidős szolgáltatóknál, valamint belföldi utazásszervezéssel foglalkozó utazási irodákban használható fel.

2. Egy helyen elkölthetem a teljes éves keretemet?

Igen, a teljes éves keret is elkölthető egy helyen.

3. Kártyahasználatkor kell plusz költséget fizetnem?

Nem, a kártya használatakor nem kell plusz költséget fizetnie, a kártya használata a kártyabirtokos számára ingyenes.

4. Mennyire „névre szóló” egy SZÉP Kártya? Ha elutazom öt barátommal vagy a családommal, fizethetem az egész költséget? Odaadhatom-e például a gyermekemnek a saját OTP SZÉP kártyámat? Milyen akadályokba ütközhetünk?

Azt, hogy a kártyát használó kivel tölti az üdülését, nem határozza meg a rendelet, így az egész család üdülése fizethető a kártyabirtokos kártyájával, ha a kártyabirtokos is jelen van. A kártya névre szóló, így csak a kártyabirtokos fizethet vele. Közeli hozzátartozóknak társkártyát kell igényelni, ők csak társkártyával használhatják a kártyabirtokos utalványegyenlegét. Az elfogadóhelyek kérhetik, hogy a kártyabirtokos azonosítsa magát fényképes igazolvánnyal, és ha az adatok nem egyeznek, visszautasíthatják a kártya elfogadását.

5. Vásárolhatok kártyával és készpénzzel egyszerre?

Igen, de ilyen esetben jelezze a szolgáltatónak, hogy mekkora összeget szeretne a kártyáról felhasználni, majd miután megtörtént a fizetés, a maradék összeget fizetheti készpénzzel vagy akár bankkártyával is.

6. Költhetek többet, mint az egyenlegem?

Nem, negatív egyenleg, előlegezés, hitelezés nem lehetséges. A SZÉP-kártya korlátozott rendeltetésű pénzforgalmi számlákhoz kapcsolódó fizetési eszköz, így a juttatások készpénzre sem válthatók.

7. Lehetséges jogosulatlan fizetés?

Az elfogadóhely ellenőrizheti a személyazonosságot és összehasonlítja a kártyán és a bizonylaton szereplő aláírást, így kártyáját csak a kártyabirtokos használhatja. A kártyával csak addig az összeghatárig fizethet a kártyabirtokos, amennyi az aktuális egyenlege.

8. Honnan tudható meg, hogy hol használható az OTP SZÉP kártya?

Az elfogadóhelyek listája az OTP Portálok weboldalon érhető el, a SZÉP -  Elfogadóhely kereső ikonra kattintva, és az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással tekinthető meg. Az elfogadóhelyek OTP SZÉP kártya emblémával is jelzik a bejáratnál, fizetőpultnál, hogy elfogadják a kártyát.

9. Mi a teendő, ha olyan helyen szeretném használni a kártyát, ami még nem partnerük?

www.otpportalok.hu oldalon javasolhat újabb elfogadóhelyeket, valamint a szolgáltatónak is ajánlhatja a weboldalon elérhető online szerződéskötési lehetőséget.

10. Mi a teendőm, ha egy megjelölt szolgáltatónál nem használható a kártya?

Ez két esetben fordulhat elő:

  • A szolgáltató elfogadása jelenleg nem aktív, vagy meghibásodás történt a terminálon. Ebben az esetben a szolgáltatónak jeleznie kell a hibát a terminált biztosító Bank felé (OTP Bank esetén: +36 1 3666 100).
  • Az Ön kártyája nem aktív, vagy meghibásodás történt. OTP SZÉP kártyáját aktiválja a SZÉP vonalon (+36 1 3666 222), vagy ugyanitt ellenőriztesse érvényességét.

11. A SZÉP kártyás vásárlásról adnak számlát? Van utólagos elszámolás, mint például az egészségpénztárnál?

SZÉP kártyával minden esetben a helyszínen, vagy előre, webshopon keresztül vagy utazási irodában lehet fizetni, nincs utólagos elszámolás. A vásárlásról a kártyabirtokos a saját nevére kiállított számlát kap. A www.otpportalok.hu honlapon vagy az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással a kártyabirtokosok ki tudják választani azt az elfogadóhelyet, amely elfogadja az OTP SZÉP kártyát, és le tudja foglalni, közvetlenül kapcsolatba lépve a választott elfogadóhellyel. Ezt követően az, hogy előre, vagy helyben kell-e a SZÉP kártyával fizetni, az elfogadóhely által használt elfogadási módtól függ. Ha az elfogadóhely OTP POS terminálon vagy a SZÉP portálon keresztül, interneten fogadja el a SZÉP kártyát, akkor a helyszínen kell fizetni. Ha a elfogadóhely utazási irodán keresztül, vagy OTPdirekt webshopon keresztül fogadja el a SZÉP kártyát, akkor a kártyával csak előre lehet fizetni, a helyszínen nem. Mindkét esetben a kártyabirtokos nevére kiállított számlát ad az elfogadóhely.

12. Az idegenforgalmi adó (IFA) is kifizethető OTP SZÉP kártyával?

Nem, a NAV állásfoglalása szerint az IFA nem fizethető ki SZÉP kártyával, azt a vásárlónak külön kell rendeznie.

A SZÉP kártya felhasználását szabályozó kormányrendeletben felsorolt TEÁOR ’08 kódok jegyzéke nem tartalmazza az IFA-t, mint az alapszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb más szolgáltatást. A vásárló az IFA megfizetésével nem egy szolgáltatás ellenértékét fizeti meg, az elfogadóhely az önkormányzat helyett szedi be a szálláshely-szolgáltatást terhelő adót.

Az IFA megfizetésének módjáról és összegéről a SZÉP kártya elfogadóhely ad tájékoztatást.

13. Nem tudom használni a kártyám, mi lehet az oka?

Ennek több oka lehet, jellemzően az alábbiak:

  • a kártya nem aktív,
  • nincs egyenleg a felhasználni kívánt kártyán,
  • az üzlet, ahol fizetni szeretne vele, nem szerződéses elfogadóhelye az OTP SZÉP kártyának.

14. Ellenőrizhető a költés tartalma, ha OTP SZÉP kártyával fizetek?

Az OTP SZÉP kártya felhasználása az alábbiak szerint ellenőrizhető:

  • regisztrált kártyabirtokosként a www.otpportalok.hu oldalon bejelentkezést követően a Kártyakezelés / Kártyaforgalom menüpontban
  • lekérdezhető a SZÉP vonalon (+36 1 366 6222)
  • az OTP POS terminál által nyomtatott bizonylaton
  • az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással
  • az OTP Portálok oldalon található egyenleglekérdező menüpontban.

6. Kereskedőkkel kapcsolatos kérdések

1. A felhasználásra vonatkozóan az elfogadóhely köthet ki bármilyen feltételt?

Az elfogadóhely csak a rendeletben rögzített szolgáltatások kiegyenlítésére fogadhatja el a SZÉP kártyát, egyéb feltételeket nem támaszthat.

2. Egy elfogadóhely több kártyát is elfogadhat?

Az elfogadóhely a saját döntése alapján több SZÉP kártyát kibocsátó intézménnyel is köthet SZÉP kártya elfogadói szerződést.

3. Az elfogadóhelyen helyben lehet fizetni?

Igen, ha az elfogadóhely a SZÉP kártyát POS terminálon vagy a SZÉP kártya honlap webes alkalmazásán keresztül vagy telefonon bonyolítja. Ha utazási irodában vagy webshopon keresztül fizet, akkor a szolgáltatásért kizárólag előre lehet fizetni.

4. Az elfogadóhely mikor, milyen feltételek mellett ellenőrizheti a kártyabirtokos személyazonosságát?

A SZÉP-kártya juttatás beváltása az elfogadóhely felelőssége. Az esetleges reklamációk vagy visszaélések elkerülése érdekében az elfogadóhely a névre szóló kártyához kérheti a személyazonosság igazolását.

5. A 3,6 százalékos szolgáltatói jutalék mire vonatkozik?

Az elfogadóhelynek tranzakciónként a beváltási forgalom 3,6 százalékát, de legalább 12 forint jutalékot kell fizetnie abban az esetben, ha nála SZÉP-kártyával fizettek – az elfogadóhely a díjjal csökkentett összeget fogja megkapni.

6. Az Elfogadóhelyek keresése menüpontban mit jelent, ha azt látom, hogy a szálláshely szolgáltatásai az adott utazási irodán keresztül fizethetők OTP SZÉP kártyával?

A rendelet belföldi utazásszervezés esetén is lehetővé teszi a SZÉP kártya felhasználását, tehát SZÉP kártya elfogadásra szerződött utazási irodában is ki lehet fizetni OTP SZÉP kártyával az előre összeállított utazási csomagot (szállást és egyéb szolgáltatásokat).

7. Ha nem ellenőrzi az elfogadóhely a fizető személyazonosságát, akkor hogyan teljesül az előírás, hogy a kártya nem átruházható? Milyen biztosíték van arra, hogy illetéktelenek nem használhatják a kártyát, ha még PIN kód sem tartozik hozzá?

Az OTP SZÉP kártya biztonságos, kényelmes és hatékony. Ha a kártyabirtokos észleli, hogy nincs meg a kártyája, le tudja tiltatni és új kártyát igényelhet. Letiltás esetén a kártyával a későbbiekben nem lehet tranzakciót végrehajtani. Az elfogadóhely felelősségi körébe tartozik a fizetés ellenőrzése és felhasználási körének a rendelet szerinti biztosítása. Az elfogadóhely ellenőrzi a kártya hátoldalán az aláírást, és összehasonlítja a bizonylaton szereplővel, így a személyazonosság igazolása nélkül is ellenőrizheti a jogszerű használatot.