Gyakori kérdések

Online szerződéskötés
1. Ki köthet online OTP SZÉP kártya szerződést?

Bármelyik magyarországi munkavállaló, aki

  • rendelkezik kormányzati Ügyfélkapu regisztrációval,
  • van egy működő email címe,
  • beszél magyar nyelven.
2. Az online szerződéskötés azt jelenti, hogy egyáltalán nem kell bankfiókba mennem szerződni, és kinyomtatnom sem kell semmit?

Igen, a folyamat az elejétől a végéig online intézhető. A szerződést mind Ön, mind az OTP Pénztárszolgáltató elektronikusan írja alá, nyomtatni nem szükséges semmit.

3. Ha nem regisztráltam a kormányzati Ügyfélkapuba, akkor nem tudok online szerződni? Miért van erre szükség?

Ügyfélkapu regisztráció nélkül sajnos nem tud online OTP SZÉP kártya szerződést kötni. Ennek az az oka, hogy a SZÉP-kártya szerződést Ön egy olyan kormányzati honlapon tudja elektronikusan aláírni az ún. AVDH (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés) szolgáltatással, amely csak Ügyfélkapu belépéssel érhető el.

Ha nincs Ügyfélkapu regisztrációja, akkor be kell fáradnia személyesen egy OTP bankfiókba, ahol kollégáink néhány perc alatt megkötik SZÉP-kártya szerződését.

4. Mi az AVDH, amivel alá kell írnom a szerződést, és hogyan működik?

Az AVDH azt rövidíti, hogy Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés. Ez egy ingyenesen használható kormányzati szolgáltatás, aminek a segítségével mindenki, aki az Ügyfélkapun regisztrált, elektronikusan aláírhatja az általa feltöltött bármely dokumentumot a magyarorszag.hu egyik aloldalán.

A folyamat nagyon egyszerű:

  • meg kell nyitni a https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes oldalt,
  • a Bejelentkezés, majd az Ügyfélkapu gombra kattintva meg kell adnia az ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót,
  • be kell tallózni a saját gépről a hitelesíteni kívánt dokumentumot,
  • majd le kell tölteni a hitelesített dokumentumot.

A folyamatról itt talál részletes leírást.

5. Mire lesz szükségem a szerződéskötéskor?

A regisztrációhoz szüksége lesz egy működő e-mail címre, illetve a szerződés elektronikus aláírásához a kormányzati Ügyfélkapu belépési adataira (azonosítójára és jelszavára).

A szerződéskötés menetéről itt, az AVDH-s elektronikus aláírásól pedig itt talál részletes tájékoztatást.

6. Ha félbehagytam a szerződéskötést, vissza tudok lépni oda, ahol abbahagytam?
Ha a regisztrációt sikeresen befejezte, akkor onnantól a regisztrált e-mail címével és jelszavával bármikor vissza tud lépni a folyamatba.
7. Mi a teendőm, ha vissza szeretnék lépni a folyamatba, de elfelejtettem a jelszavamat?

A Belépés képernyőn kattintson az "Elfelejtette jelszavát?" linkre, adja meg regisztrált e-mail címét és kövesse az ezt követően kapott e-mailben lévő instrukciókat.

8. Már van OTP Egészségpénztár vagy OTP Nyugdíjpénztár regisztrációm a portálon. Ugyanazzal az e-mail címmel köthetek SZÉP-kártya szerződést?

Igen, ebben az esetben bővítjük majd regisztrációját a SZÉP-kártya termékkel. Ha az online szerződéskötés első lépésekor megadott e-mail címen található már portál regisztráció, a következő képernyőn lévő információkat követve lehet folytatni a szerződéskötést.

9. Ha mindent megcsináltam, hogyan kapom meg a szerződésemet és a kártyát?

Miután feltöltötte a hitelesített szerződéses dokumentumot, azt ellenőrizzük. Ha mindent rendben találunk, akkor mi is aláírjuk elektronikusan a szerződést és feltöltjük Önnek az otpportalok.hu oldalra, ahonnan a regisztrált e-mail címével és jelszavával le tudja tölteni. Erről e-mailt is küldünk majd Önnek.

Ha valamilyen hibát találunk, arról is e-mailben értesítjük, a hiba pontos megnevezésével.

A kártyáját a sikeres szerződéskötést követő 10 munkanapon belül küldjük meg Önnek postán.

10. Társkártya szerződést is lehet online kötni?

Online csak főkártyabirtokosi szerződés megkötésére van lehetőség. Társkártyabirtokosi szerződés megkötéséhez a főkártyabirtokosnak és a leendő társkártyabirtokosnak együtt személyesen be kell fáradni egy OTP bankfiókba a szerződéskötéshez.

11. Magyarul nem tudó munkavállaló köthet így szerződést?

Az online szerződéskötés lehetőségét csak a magyar nyelven beszélő munkavállaló ügyfelek számára biztosítjuk, magyarul nem beszélő ügyfeleink továbbra is személyesen, bankfiókban kell, hogy szerződjenek. Ennek az az oka, hogy az esetükben el kell, hogy kísérje őket egy tanú, aki az általuk beszélt nyelven elmagyarázza nekik a szerződést.

12. Ha segítségre lenne szükségem, hova fordulhatok?

Kollégáink e-mailben az info@otpszepkartya.hu címen, telefonon pedig a 06 1 3666 222 számon fogadják kérdéseit.

1. Általános kérdések
1. Mi az a SZÉP kártya?

Egy olyan cafeteria elem, amely vendéglátóhelyi étkezési, üdülési és rekreációs célú béren kívüli juttatások folyósítását és felhasználását teszi lehetővé.

2. Mire használható?

SZÉP-kártyával fizethető szolgáltatások köre:

  • szálláshely-szolgáltatás
  • belföldi utazásközvetítés és belföldi utazásszervezés
  • szálláshely foglalása és belföldi utazás foglalása
  • a szálláshelyen igénybe vehető és a szálláshely-szolgáltatással együttesen fizethető bármely szolgáltatás
  • fizikai közérzetet javító szolgáltatás (pl: fürdő- és gyógyfürdő belépő)
  • éttermek, gyorséttermek, menzák, és egyéb vendéglátóhelyek
  • ételrendelés
  • egyéb humán-egészségügyi ellátás (fizioterápiás szolgáltatás, a dentálhigiéniai kezelés, a diagnosztikai szolgáltatás, a terhesgondozás és az egyéb, máshová nem sorolt humán-egészségügyi ellátás)
  • előadó-művészet (pl: színház belépő, koncertjegy, fesztivál belépő)
  • múzeum belépő
  • állatkerti belépő
  • vidámpark belépő
  • testedzési szolgáltatás (pl: jóga, fitnesz bérlet, konditerem belépő)
  • lovaglás, horgászat 
  • sportesemények, szabadidős rendezvények nevezési, regisztrációs díja
  • belvízi személyszállítás
  • idegenvezetés
  • a sportpályák bérlése, uszodabelépő és -bérlet 
  • sportegyesületi tagság
  • sport, szabadidős képzés
  • szabadidős, sporteszköz kölcsönzése
  • helyközi vasúti személyszállítás (kizárólag a keskenynyomközű vasúton történő személyszállítás)
  • szabadidőpark- és strandszolgáltatás, sípálya és sporthajókikötő szolgáltatásai
2. Kártya, társkártya, pótkártya
1. A kártya chipes vagy mágnescsíkos?

Az OTP SZÉP kártya mágnescsíkos kártya.

2. A SZÉP-kártyán nincsenek címletek?

A kártyán nincsenek címletek. Pontosan annyit vonnak le az utalt juttatás összegéből, amennyi a termék/szolgáltatás ellenértéke.

3. Hogyan kell aktiválni az OTP SZÉP kártyát és ez mekkora költséggel jár?

OTP SZÉP kártyáját egyszerűen és kényelmesen aktiválhatja itt a Portálon bejelentkezést – vagy ha még nem regisztrált, akkor regisztrációt – követően a Kártyakezelés/Kártyaaktiválás menüpontban. E mellett aktiválhatja kártyáját a SZÉP vonalon is (+36 1 3666 222 3-as menüpont), amelynek díja a normál telefonhívás költsége. A kártya aktiválásához szükség van a kártya számának utolsó 10 számjegyére és a TeleKódra (alapesetben a kártya utolsó 3 számjegye, amit a kártyabirtokosnak célszerű megváltoztatnia, ezt a +36 1 3666 222 / 2-es menüpontban van lehetősége megtenni).

4. Az OTP SZÉP kártya névre szóló és kizárólag a kártyabirtokos használhatja?

Igen, az OTP SZÉP kártya névre szóló, de a főkártya mellé társkártya is igényelhető, így a kártyabirtokos és a közeli hozzátartozói is felhasználhatják egy időben, akár egymástól függetlenül is az egyenleget.

5. Az OTP SZÉP kártya használatakor meg kell adni PIN kódot? A bizonylatot alá kell írni?

Az OTP SZÉP kártyához nem tartozik PIN kód.  Az OTP SZÉP kártyát a kártyabirtokosnak alá kell írnia a kártya hátoldalán a megfelelő helyen. A helyszíni fizetés esetén a szolgáltató összehasonlítja a kártyán szereplő aláírást a bizonylaton szereplő aláírással, valamint kérheti a személyazonosság igazolását.

6. A kártyát a kézhezvétel után a hátoldalán alá kell írni?

Igen, a kártya birtokosának aláírása nélkül az OTP SZÉP kártya érvénytelen.

7. A társkártya díját átutalással vagy személyesen kell befizetni?

A társkártya díját a munkavállaló átutalással fizetheti be az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. által kiállított, a társkártyabirtokosi szerződéskötéskor kapott számla alapján. A társkártya díja 1.500 forint. Társkártyabirtokosi keretszerződés megkötésével van lehetősége a kártyabirtokosoknak társkártya igénylésére is a közeli hozzátartozójuk számára. Ezt bármelyik OTP bankfiókban, mindkét érintett fél személyes jelenlétében tehetik meg. A társkártya gyártásának elindításához szükséges a társkártya díjának beérkezése. Ezután kezdődik meg a kártya gyártása, a postázásig az átfutási idő 10 munkanap.

8. Aktiválást követően mikor tudok regisztrálni a portálon?

Kártyabirtokosként a kártya aktiválását követően legkorábban 2 munkanap elteltével van lehetősége regisztrálni a portálon.

9. Mi a teendő az elveszett, ellopott kártyával? Az OTP SZÉP kártya/társkártya letiltható?

Az elveszett vagy ellopott kártyát a SZÉP vonalon (+36 1 3666 222) kell letiltani, majd pótkártyát kell igényelni, hogy a kártya egyenlege továbbra is felhasználható legyen. A főkártya és a társkártya is letiltható.

10. Mi a teendő, ha elfelejtettem a telekódomat?

Ha elfelejtette a telekódját, akkor hívja a +36 1 3666 222 számot, válassza a 4-es melléket, és kérje ügyintézőnk segítségét. A beazonosításához kérjük, hogy készítse elő OTP SZÉP kártyáját, személyi- és lakcím kártyáját, valamint adóazonosítóját. Telekódja visszaállításáról értesítést küldünk az Ön számára.

11. A kártyaegyenleget a társkártyabirtokosok is le tudják kérdezni? Szükséges ehhez regisztráció?

Az egyenleg regisztráció nélkül, könnyedén lekérdezhető az OTP Portálok oldalon Magánszemély / SZÉP Kártya / Ügyintézés és regisztráció menüpont alatt, a Kártyaszám utolsó 8 számjegye és a Telekód megadásával. Az egyenleg telefonon (+36 1 3666 222) is lekérdezhető a társkártyabirtokosok által is.

12. A társkártyabirtokosok tudnak regisztrálni?

Igen, a társkártyabirtokosok is regisztrálhatnak. A regisztráció és bejelentkezés után a társkártyabirtokos lekérdezheti egyenlegét és a saját tranzakcióit, megtekintheti adatait, kifizetheti foglalóját, előlegét, továbbá módosíthatja e-mail címét és jelszavát.

13. Mi a pótkártya-rendelés menete?

Online pótkártya rendelés:

  1. Tiltsa le a kártyáját itt.
  2. Lépjen be a portálra.
  3. Rendelje meg a pótkártyát a Kártyakezelés\Kártyarendelés menüpontban.

Pótkártyát a kártyaigénylő nyomtatvány kitöltésével, és beküldésével is lehet igényelni. Az igénylés díja 1.800 forint. A kártya gyártásának elindításához a kitöltött, aláírással hitelesített pótkártya-igénylő nyomtatvány és a kártya díjának beérkezése szükséges.  A munkavállaló részére és lakcímére az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. megküldi a számlát, amely alapján átutalással fizetheti ki a megrendelt pótkártyát.
Levelezési cím: OTP SZÉP Kártya csoport, 1243 Budapest, Pf. 564.
E-mail: info@otpszepkartya.hu
 

14. Az OTP SZÉP kártya 5 év után lejár. Mi a teendő ezután, illetve kell-e fizetni a cserekártyáért?

Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. lejáratkor a kártyabirtokosnak automatikusan új kártyát küld, amennyiben a kártyához tartozó fizetési számlára érkezett a lejárat időpontját megelőző 24 hónapon belül jóváírás. Amennyiben Önnek nem készül automatikusan új kártya, nyomtatványon keresztül leadott cserekártya-igénylést legkorábban a lejáró, vagy már lejárt kártyájának érvényességi idejét megelőző hónap első napjától fogadjuk el. Regisztrált OTP SZÉP kártyabirtokosként a www.otpportalok.hu honlapon is elindíthatja az igénylését.

A lejáró kártyát a mágnescsík szétvágásával, vagy átlyukasztásával kell majd érvényteleníteni. 

A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 76/2018. (IV.20.) Kormányrendelet  jelenleg hatályos rendelkezései értelmében a lejáró főkártya és társkártya cseréje díj-és költségmentes.
 

15. Pótkártya aktiválását követően a portálra történő bejelentkezéskor a kártya státusza továbbra is inaktív.

A helyes kártyastátusz a pótkártya aktiválását követő 48 óra elteltével jelenik meg.

16. Családtagom is használhatja az OTP SZÉP kártyámat?

Családtagok a kártyabirtokos kártyáját annak jelenléte nélkül nem használhatják, mert a kártya névre szóló, és a vásárlást a bizonylat aláírásával kell hitelesíteni. Az elfogadóhelyek kérhetik a személyazonosítást és elutasíthatják a kártyahasználatot akkor, ha nem a kártyabirtokos kezdeményezi a tranzakciót.

Társkártyabirtokosi keretszerződés megkötésével lehetősége van társkártya igénylésére is a közeli hozzátartozója számára. Ezt bármelyik OTP bankfiókban, mindkét érintett fél személyes jelenlétében teheti meg. A társkártya díja 1.500 forint. A kártya díjának beérkezése után kezdődik meg a kártya gyártása. A postázásig az átfutási idő 10 munkanap.

17. Hány társkártya igényelhető?

Az igényelhető társkártyák száma nincs maximálva. De társkártya csak a következő rokonsági fokkal rendelkező személy számára igényelhető: házastárs, bejegyzett élettárs, egyenes ági rokon, örökbefogadott, mostoha- és neveltgyermek, örökbefogadó-, mostoha- és nevelőszülő, valamint testvér; továbbá élettárs.

18. Van lehetőség arra, hogy a főkártya-birtokos limitálja a társkártya-birtokos által használható keretösszeget?

A főkártya-birtokos nem tudja limitálni a társkártya birtokosa által felhasználható összeget. A társkártya birtokosa pontosan akkora egyenlegkeretet használhat fel, amekkora a főkártya-birtokos rendelkezésére áll.

3. Portál
1. Milyen adatok szükségesek az OTP Portálok weboldal Magánszemély oldalára történő belépéskor?

A fő- és társkártya-birtokos belépéséhez az alábbi adatokra van szükség:

  • e-mail cím
  • jelszó
  • a regisztrált e-mail címre érkező biztonsági kód
4. Egyenleg, jóváírás
1. Év közben megváltoztatható a SZÉP kártya keret?

A változtatások lehetősége minden esetben a munkáltatótól függ. 

2. A jóváírások mikor érkeznek meg a kártyára?

A kártyabirtokos kártyáján az egyenleg a munkáltatói utalás beérkezését követően haladéktalanul elérhető.

3. Hogy értesít az intézmény ha juttatás érkezik a SZÉP-kártyámra? Honnan tudom meg az egyenlegemet?

Honlapunkon a regisztrált kártyabirtokos kérheti a feltöltésről való értesítést, ha a személyes levél funkciót kiválasztja. Ekkor e-mailben értesítjük, ha kártyájára utalás érkezett. A kártya egyenlegét a www.otpportalok.hu oldalon, a SZÉP vonalon (+36 1 3666 222) és az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással lehet ellenőrizni. A kártyabirtokos egyenlegét az OTP POS terminál által nyomtatott bizonylaton is megtekintheti. A kártyabirtokos azonosításához szükséges a kártyaszám és a TeleKód.

4.1 Azonnali Fizetési Szolgáltatás
1. Mi az Azonnali Fizetési Szolgáltatás?

Az Azonnali Fizetési Szolgáltatás egy a hazai banki átutalások rendszerében 2020. március 2-ától elérhető szolgáltatás, amelynek köszönhetően az elektronikus csatornákon kezdeményezett, az azonnali átutalás feltételeinek megfelelő átutalás az év minden napján (vagyis hétvégén és ünnepnapokon is), a nap 24 órájában az átutalás indításától számított néhány másodpercen belül teljesül, és a kedvezményezett fél számláján rendelkezésre áll.

2. Milyen változást jelent a SZÉP-kártya esetében az Azonnali Fizetési Szolgáltatás?

A SZÉP-kártyát egy ponton érinti az azonnali fizetés bevezetése: a nem kötegelten (csoportosan, több munkavállaló juttatását egyetlen tranzakciós állományban) utalt juttatás mostantól az év minden napján, a nap 24 órájában a munkáltató általi utalást követő néhány másodpercen belül hozzáférhető lesz a munkavállaló számláján.

A munkáltatók – különösen azok, akik sok munkavállalónak utalnak egyszerre – rendszerint a csoportos átutalást választják, ezekben az esetekben nem történik változás az eddigiekhez képest.

3. Mit tegyek, ha a munkáltatóm azt mondja, hogy elutalta nekem a SZÉP-kártya juttatást, de azt nem látom néhány másodpercen belül a számlámon?

Fontos megkérdezni a munkáltatót, hogy csoportosan indította-e el az utalást, vagy egyedileg. Ha csoportosan, akkor nem érvényes rá a néhány másodperces szabály. Ha egyedi volt az átutalás, akkor először a munkáltató számlavezető bankjánál érdemes megkérdezni, hogy sikeres volt-e a tranzakció. Ha igen, akkor kérjük, forduljon telefonos ügyfélszolgálatunkhoz a +36-1-366-6222 telefonszámon, ahol kollégáink meg tudják nézni a tranzakció részleteit.

4. Tudok másodlagos számlaazonosítót regisztrálni a SZÉP-kártya számláimhoz?

Az OTP Pénztárszolgáltató a SZÉP-kártya Üzletszabályzatában foglaltaknak megfelelően nem nyújt másodlagos számlaazonosító szolgáltatást, vagyis a SZÉP-kártya számlákhoz nem lehet regisztrálni e-mail címet, vagy telefonszámot, amelyeket használva lehetne rájuk utalni a számlaszám ismerete nélkül.

A vonatkozó jogszabály (A pénzforgalom lebonyolításáról szóló 35/2017. (XII. 14.) MNB rendelet) a SZÉP Kártya terméket kivételként kezeli, és nem követeli meg a másodlagos számlaazonosító szolgáltatást.

Ennek az a magyarázata, hogy a SZÉP-kártya esetén nem életszerű a másodlagos számlaazonosító használata. A szolgáltatásnak elsősorban a magánszemélyek közti átutalásnál van relevanciája, a SZÉP-kártya számlák vonatkozásában pedig csak munkáltatótól munkavállalónak történik átutalás, ahol továbbra is a számlaszámot szükséges megadni. 

5. Fizetés, vásárlás, felhasználás
1. A SZÉP kártya külföldön is használható?

Nem, a SZÉP kártya csak Magyarországon, magyarországi szálláshely, vendéglátás és szabadidős szolgáltatóknál, valamint belföldi utazásszervezéssel foglalkozó utazási irodákban használható fel.

2. Egy helyen elkölthetem a teljes éves keretemet?

Igen, a teljes éves keret is elkölthető egy helyen.

3. Kártyahasználatkor kell plusz költséget fizetnem?

Nem, a kártya használatakor nem kell plusz költséget fizetnie, a kártya használata a kártyabirtokos számára ingyenes.

4. Mennyire „névre szóló” egy SZÉP Kártya? Ha elutazom öt barátommal vagy a családommal, fizethetem az egész költséget? Odaadhatom-e például a gyermekemnek a saját OTP SZÉP kártyámat? Milyen akadályokba ütközhetünk?

Azt, hogy a kártyát használó kivel tölti az üdülését, nem határozza meg a rendelet, így az egész család üdülése fizethető a kártyabirtokos kártyájával, ha a kártyabirtokos is jelen van. A kártya névre szóló, így csak a kártyabirtokos fizethet vele. Közeli hozzátartozóknak társkártyát kell igényelni, ők csak társkártyával használhatják a kártyabirtokos utalványegyenlegét. Az elfogadóhelyek kérhetik, hogy a kártyabirtokos azonosítsa magát fényképes igazolvánnyal, és ha az adatok nem egyeznek, visszautasíthatják a kártya elfogadását.

5. Vásárolhatok kártyával és készpénzzel egyszerre?

Igen, de ilyen esetben jelezze a szolgáltatónak, hogy mekkora összeget szeretne a kártyáról felhasználni, majd miután megtörtént a fizetés, a maradék összeget fizetheti készpénzzel vagy akár bankkártyával is.

6. Költhetek többet, mint az egyenlegem?

Nem, negatív egyenleg, előlegezés, hitelezés nem lehetséges. A SZÉP-kártya korlátozott rendeltetésű pénzforgalmi számlákhoz kapcsolódó fizetési eszköz, így a juttatások készpénzre sem válthatók.

7. Lehetséges jogosulatlan fizetés?

Az elfogadóhely ellenőrizheti a személyazonosságot és összehasonlítja a kártyán és a bizonylaton szereplő aláírást, így kártyáját csak a kártyabirtokos használhatja. A kártyával csak addig az összeghatárig fizethet a kártyabirtokos, amennyi az aktuális egyenlege.

8. Honnan tudható meg, hogy hol használható az OTP SZÉP kártya?

Az elfogadóhelyek listája az OTP Portálok weboldalon érhető el, a SZÉP -  Elfogadóhely kereső ikonra kattintva, és az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással tekinthető meg. Az elfogadóhelyek OTP SZÉP kártya emblémával is jelzik a bejáratnál, fizetőpultnál, hogy elfogadják a kártyát.

9. Mi a teendő, ha olyan helyen szeretném használni a kártyát, ami még nem partnerük?

www.otpportalok.hu oldalon javasolhat újabb elfogadóhelyeket, valamint a szolgáltatónak is ajánlhatja a weboldalon elérhető online szerződéskötési lehetőséget.

10. Mi a teendőm, ha egy megjelölt szolgáltatónál nem használható a kártya?

Ez két esetben fordulhat elő:

  • A szolgáltató elfogadása jelenleg nem aktív, vagy meghibásodás történt a terminálon. Ebben az esetben a szolgáltatónak jeleznie kell a hibát a terminált biztosító Bank felé (OTP Bank esetén: +36 1 3666 100).
  • Az Ön kártyája nem aktív, vagy meghibásodás történt. OTP SZÉP kártyáját aktiválja a SZÉP vonalon (+36 1 3666 222), vagy ugyanitt ellenőriztesse érvényességét.
11. A SZÉP kártyás vásárlásról adnak számlát? Van utólagos elszámolás, mint például az egészségpénztárnál?

SZÉP kártyával minden esetben a helyszínen, vagy előre, webshopon keresztül vagy utazási irodában lehet fizetni, nincs utólagos elszámolás. A vásárlásról a kártyabirtokos a saját nevére kiállított számlát kap. A www.otpportalok.hu honlapon vagy az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással a kártyabirtokosok ki tudják választani azt az elfogadóhelyet, amely elfogadja az OTP SZÉP kártyát, és le tudja foglalni, közvetlenül kapcsolatba lépve a választott elfogadóhellyel. Ezt követően az, hogy előre, vagy helyben kell-e a SZÉP kártyával fizetni, az elfogadóhely által használt elfogadási módtól függ. Ha az elfogadóhely OTP POS terminálon vagy a SZÉP portálon keresztül, interneten fogadja el a SZÉP kártyát, akkor a helyszínen kell fizetni. Ha a elfogadóhely utazási irodán keresztül, vagy OTPdirekt webshopon keresztül fogadja el a SZÉP kártyát, akkor a kártyával csak előre lehet fizetni, a helyszínen nem. Mindkét esetben a kártyabirtokos nevére kiállított számlát ad az elfogadóhely.

12. Az idegenforgalmi adó (IFA) is kifizethető OTP SZÉP kártyával?

Nem, a NAV állásfoglalása szerint az IFA nem fizethető ki SZÉP kártyával, azt a vásárlónak külön kell rendeznie.

A SZÉP kártya felhasználását szabályozó kormányrendeletben felsorolt TEÁOR ’08 kódok jegyzéke nem tartalmazza az IFA-t, mint az alapszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb más szolgáltatást. A vásárló az IFA megfizetésével nem egy szolgáltatás ellenértékét fizeti meg, az elfogadóhely az önkormányzat helyett szedi be a szálláshely-szolgáltatást terhelő adót.

Az IFA megfizetésének módjáról és összegéről a SZÉP kártya elfogadóhely ad tájékoztatást.

13. Nem tudom használni a kártyám, mi lehet az oka?

Ennek több oka lehet, jellemzően az alábbiak:

  • a kártya nem aktív,
  • nincs egyenleg a felhasználni kívánt kártyán,
  • az üzlet, ahol fizetni szeretne vele, nem szerződéses elfogadóhelye az OTP SZÉP kártyának.
14. Ellenőrizhető a költés tartalma, ha OTP SZÉP kártyával fizetek?

Az OTP SZÉP kártya felhasználása az alábbiak szerint ellenőrizhető:

  • regisztrált kártyabirtokosként a www.otpportalok.hu oldalon bejelentkezést követően a Kártyakezelés / Kártyaforgalom menüpontban
  • lekérdezhető a SZÉP vonalon (+36 1 366 6222)
  • az OTP POS terminál által nyomtatott bizonylaton
  • az OTP SZÉP kártya mobilalkalmazással
  • az OTP Portálok oldalon található egyenleglekérdező menüpontban.
6. Kereskedőkkel kapcsolatos kérdések
1. A felhasználásra vonatkozóan az elfogadóhely köthet ki bármilyen feltételt?

Az elfogadóhely csak a rendeletben rögzített szolgáltatások kiegyenlítésére fogadhatja el a SZÉP kártyát, egyéb feltételeket nem támaszthat.

2. Egy elfogadóhely több kártyát is elfogadhat?

Az elfogadóhely a saját döntése alapján több SZÉP kártyát kibocsátó intézménnyel is köthet SZÉP kártya elfogadói szerződést.

3. Az elfogadóhelyen helyben lehet fizetni?

Igen, ha az elfogadóhely a SZÉP kártyát POS terminálon vagy a SZÉP kártya honlap webes alkalmazásán keresztül vagy telefonon bonyolítja. Ha utazási irodában vagy webshopon keresztül fizet, akkor a szolgáltatásért kizárólag előre lehet fizetni.

4. Az elfogadóhely mikor, milyen feltételek mellett ellenőrizheti a kártyabirtokos személyazonosságát?

A SZÉP-kártya juttatás beváltása az elfogadóhely felelőssége. Az esetleges reklamációk vagy visszaélések elkerülése érdekében az elfogadóhely a névre szóló kártyához kérheti a személyazonosság igazolását.

5. A 3,6 százalékos szolgáltatói jutalék mire vonatkozik?

Az elfogadóhelynek tranzakciónként a beváltási forgalom 3,6 százalékát, de legalább 12 forint jutalékot kell fizetnie abban az esetben, ha nála SZÉP-kártyával fizettek – az elfogadóhely a díjjal csökkentett összeget fogja megkapni.

6. Az Elfogadóhelyek keresése menüpontban mit jelent, ha azt látom, hogy a szálláshely szolgáltatásai az adott utazási irodán keresztül fizethetők OTP SZÉP kártyával?

A rendelet belföldi utazásszervezés esetén is lehetővé teszi a SZÉP kártya felhasználását, tehát SZÉP kártya elfogadásra szerződött utazási irodában is ki lehet fizetni OTP SZÉP kártyával az előre összeállított utazási csomagot (szállást és egyéb szolgáltatásokat).

7. Ha nem ellenőrzi az elfogadóhely a fizető személyazonosságát, akkor hogyan teljesül az előírás, hogy a kártya nem átruházható? Milyen biztosíték van arra, hogy illetéktelenek nem használhatják a kártyát, ha még PIN kód sem tartozik hozzá?

Az OTP SZÉP kártya biztonságos, kényelmes és hatékony. Ha a kártyabirtokos észleli, hogy nincs meg a kártyája, le tudja tiltatni és új kártyát igényelhet. Letiltás esetén a kártyával a későbbiekben nem lehet tranzakciót végrehajtani. Az elfogadóhely felelősségi körébe tartozik a fizetés ellenőrzése és felhasználási körének a rendelet szerinti biztosítása. Az elfogadóhely ellenőrzi a kártya hátoldalán az aláírást, és összehasonlítja a bizonylaton szereplővel, így a személyazonosság igazolása nélkül is ellenőrizheti a jogszerű használatot.

7.1 OTP SZÉP kártya mobil app regisztráció
1. Az új alkalmazást le kell töltenem, vagy a jelenlegi alkalmazásban érkezik frissítés az újabb verzióra?
  • A régi alkalmazást egy teljesen új fogja leváltani – tehát frissítés nem fog már érkezni, a régi alkalmazás működése megszűnik. Az új alkalmazást az App Store-ból vagy Google Play áruházból kell letölteni.
  • A régi alkalmazásban elhelyeztünk egy felugró ablakot, ahonnan egy kattintással át lehet lépni az App Store-ba vagy a Google Play áruházba, közvetlenül az új alkalmazás letöltéséhez.
  • Az új alkalmazás használata regisztrációhoz kötött, amit az alkalmazás letöltését követően tud megtenni az alkalmazás felületén.
  • Az applikáció és a Portál (www.otpportalok.hu) ugyanazt a regisztrációt használja, ezért elég csak az egyik felületen regisztrálni, ez pedig automatikusan a másikon is érvényes lesz.
2. Korábban már regisztráltam a Portálra ? ez esetben szükséges új regisztráció az alkalmazás használatához?

Ha Ön korábban már regisztrált a Portálra, az applikáció letöltését követően csak azonosítani kell magát a 16 jegyű kártyaszámával és a születési dátumával, ezt követően a Portálon használt jelszavával be tud lépni az applikációba.

Ha a telefonkészülékén van ilyen funkció, akkor a további belépésekhez használhat ujjlenyomat-, vagy arcfelismerést.

3. Hogyan tudok regisztrálni az alkalmazásban?
Az OTP SZÉP kártya applikációt az App Store-ból, vagy a Google Play Áruházból kell letölteni, majd megnyitni.
  • Az első képernyőn meg kell adnia
    • a SZÉP-kártya teljes, 16 jegyű kártyaszámát
    • születési dátumát
  • Sikeres azonosítás esetén a második képernyőn meg kell adnia:
    • az e-mail címét
    • egy jelszót, amivel a későbbiekben majd be tud lépni az applikációba
    • el kell fogadnia egy pipa betételével az Adatkezelési tájékoztatót
    • amennyiben szeretné, a marketing nyilatkozatot.
  • Ha Ön már regisztrált a Portálon, ezen a képernyőn az e-mail cím mező automatikusan ki lesz töltve a Portálon használt e-mail címével, és Önnek már csak a jelszót kell megadnia, illetve az Adatkezelési tájékoztatót kell elfogadnia.
4. Ha ujjlenyomat-, vagy arcfelismerés funkcióval rendelkezik a telefonomon, ezen funkciókkal is beléphetek majd az alkalmazásba?

Mindez lehetséges, ehhez a regisztráció utolsó lépéseként engedélyezni kell ezt a funkciót, melyet a későbbiekben bármikor visszavonhat.

5. Honnan tudom, hogy regisztrációm sikeres volt?

A sikeres regisztrációt egy önálló képernyő fogja megerősíteni.

6. Minden alkalommal regisztrálnom kell, mikor belépek az alkalmazásba?

Az alkalmazásba elegendő egyszer regisztrálni annak letöltésekor, ezt követően csak be kell lépni az alkalmazásba minden megnyitás alkalmával.

7. Mi történik, ha már korábban regisztráltam az OTP Portálra, de nem emlékszem a Portálon használt jelszavamra? Kell emiatt újból regisztrálnom?

Elfelejtett jelszó esetében nem szükséges újból regisztrálni. Az applikációban található Elfelejtett jelszó funkció, az új jelszó igényléshez csak követni kell az ott megadott instrukciókat.

Az applikáció használatával a belépéshez szükséges új jelszót a következő lépésekkel lehet megkapni:

  • Rá kell kattintani az applikációban az „Elfelejtetted a jelszót?” linkre.
  • Ezt követően egy új képernyő jelenik meg az applikációban, ahol meg kell nyomni a „Kérem a jelszót e-mailben!” gombot.
  • A regisztrált e-mail címre kapott automatikus e-mailben benne lesz minden instrukció, ami az új jelszó létrehozásához kell. Az e-mailben kapott ideiglenes jelszót a Portál felületén kell beírni, majd ugyanott rögtön meg is kell azt változtatni.
  • Végül újra meg kell nyitni a SZÉP applikációt, és beírni a Portálon megadott új jelszót.
8. Ha már regisztráltam korábban, de az akkor megadott e-mail címemet nem használom/nem férek hozzá, hogy tudom megváltoztatni, emiatt szükséges újból regisztrálnom?

Előfordulhat, hogy Ön évekkel korábban az akkori munkahelyi e-mail címével regisztrált a Portálon, és az applikáció a begépelt kártyaszám és a születési dátum alapján ezzel az e-mail címével fogja megtalálni Önt a rendszerben. Ha kártyabirtokosként ehhez az e-mail címhez már nem fér hozzá, vagy új e-mail címet szeretne rögzíteni, akkor lehetősége van új regisztrációt indítani a régi helyett.

Ezt az Új regisztráció gomb megnyomásával kezdeményezheti.

9. Mi történik, ha a megerősítéshez szükséges kód nem érkezik meg a megadott e-mail címre? (Hova/Kihez forduljak?)

Ilyen esetben kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 1 366 6222 telefonszámon, ahol kollégáink segítenek a probléma megoldásában.

10. Mi a teendőm, ha az applikációban nem tudok regisztrálni, mert az e-mail címemmel egy másik OTP-s cafeteria szolgáltatásra (pl. Egészségpénztárra, Nyugdíjpénztárra) már regisztráltam a Portálon és emiatt nem enged tovább az applikáció?

Az OTP által nyújtott cafeteria-szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyeket egy egységes internetes felületen, a www.otpportalok.hu honlapon lehet intézni. Előfordulhat, hogy valaki már regisztrált ezen a honlapon valamelyik másik cafeteria-szolgáltatásra, és a SZÉP applikáció a regisztrált e-mail címet felismeri és nem engedi befejezni a regisztrációt, úgy értelmezve a helyzetet, hogy valaki egy már „foglalt” e-mail címmel akar regisztrálni.

A megoldás egyszerű, és az applikáció ehhez is ad segítséget, csak követni kell az applikációban olvasható utasításokat.

Első lépésben be kell majd lépni a www.otpportalok.hu felületre a meglévő regisztrációval, néhány gombnyomással ki kell azt bővíteni a SZÉP-kártyával, majd ezután újra megnyitni az appot és elölről kezdeni a regisztrációt, ami így már könnyedén végigmegy.

7.2 Az OTP SZÉP kártya app funkciói, használata
1. Hogyan tudok belépni az alkalmazásba?

A belépés háromféleképpen lehetséges (telefontól függően), melyet regisztráció során tud beállítani:

  • jelszó beírásával
  • ujjlenyomattal
  • arcfelismeréssel
2. Milyen extra szolgáltatásokat nyújt nekem az applikáció, amiért érdemes letöltenem?

Maga az alkalmazás sokkal kényelmesebb és modernebb környezetben kínálja az eddig megszokott funkciókat:

  • A kártyához kötődő tranzakciók egyszerű és átlátható követése.
  • Térképes kereső és útvonaltervezés az elfogadóhelyek felderítéséhez.

Új funkció:

  • Az alkalmazásban lehetősége nyílik előleg utalására.
3. Mi történik, ha elutaltam az előleget az elfogadóhelynek, viszont oda nem érkezett meg a pénzem?

Az applikáció minden esetben jelzi, hogy az előlegfizetés indítása sikeres, vagy sikertelen volt. Az előleg összegét az előlegfizetést követő első munkanapon fogjuk utalni a kereskedő bankszámlájára.

A sikeres előlegfizetés végén az applikációban egy gombnyomással (Visszaigazolás küldése gomb) kérhető, hogy a kibocsátó küldjön e-mailben visszaigazolást az elfogadóhelynek, és másoldatban a kártyabirtokosnak az előlegfizetésről. 

Ha az előlegfizetés végén az applikációban nem kérte a visszaigazolás kiküldését, a fizetésről szóló PDF formátumú bizonylatot bejelentkezést követően bármikor letöltheti a Portálról, és elküldheti a kereskedőnek.  A bizonylatot a Portál (www.otpportalok.hu) SZÉP-kártya, Magánszemély felületén, a Riportok és letöltések menüpontjában az Internetes tranzakciók funkció alatt találja.

4. Milyen funkciók elérhetőek a Számlák menüpont alatt?

Ebben a menüpontban az alábbiakat tudja megtekinteni:

  • Számlája egyenlegét
  • A tranzakció-történetet
  • Keresni tud a tranzakciók között különböző szűrési feltételek mentén
5. A számlaegyenlegek alatt csak 3 tranzakciót látok. Mit kell tennem, hogy a többit is mutassa?

Amennyiben több tranzakciót szeretne látni, gombnyomással legördíthető a további, maximum 30 tranzakció. Ha ennél többet szeretne látni, úgy a Szűrés funkciót kell használnia.

6. Mi alapján tudom listázni a tranzakciókat?

A tranzakciókat az alábbi feltételekre tudjuk szűrni:

  • időszakra
  • tranzakció típusra (bejövő/kimenő tranzakció)
  • összegre
7. Hogyan tudok a térképes keresőn elfogadóhelyet keresni?

A térképes keresőn az alábbiak szerint tud keresni:

  • az elfogadóhely neve,
  • az elfogadóhely címe,
  • a település neve alapján,
  • illetve a térképen közelítve is megjelennek az adott térség elfogadóhelyei
8. A térképen egy településre közelítve is megjelennek az elfogadóhelyek?

Igen, a térképen közelítve is megjelennek az adott térség elfogadóhelyei.

9. Az adott elfogadóhelynél látok elérhetőségeket, tudnivalókat?

A keresési találatra, vagy a térképen egy elfogadóhelyre kattintva megjelennek az elfogadóhely adatai: címe, elfogadott számla/számlák, a rendszerünkben meglévő elérhetőségei (a telefonszám rögtön hívható az appból)

10. Az elfogadóhely megjelenített telefonszámát fel tudom egyből hívni az alkalmazáson keresztül?

A keresési találatra, vagy a térképen egy elfogadóhelyre kattintva megjelenő telefonszám rögtön hívható az alkalmazásból.

11. Hogyan tudom megtervezni az odajutást az alkalmazásban?

A térképes keresőben az útvonalterv gombra kattintva a Google Maps megnyílik és átirányít az Ön aktuális pozíciójából az elfogadóhelyre. Ehhez szükséges a helymeghatározás bekapcsolása a telefonon.

12. Hogyan tudok előleget fizetni egy elfogadóhelynek?

Az előlegfizetés képernyőn ki kell választani a szerződött elfogadóhelyet, a következő adatokkal:

  • Elfogadóhely neve (az elfogadóhelyek kötött listájában tud keresni az app)
  • Terhelendő kártya – A mező csak akkor jelenik meg, ha az ügyfél fő- és társkártyabirtokos is egyben, mert akkor kiválaszthatja, hogy melyik kártyájáról akar fizetni. Ha csak egy kártyája van, akkor nem kell választani.
  • Utalandó összeg
  • Közlemény (nem kötelező)
  • CVC kód (a kártya hátoldalán található háromjegyű kód)

A tranzakció ellenőrzését követően gombnyomással indítható az utalás.

13. Honnan tudom, hogy az előlegfizetés sikeres volt?

A tranzakció jóváhagyását követően önálló képernyőn szerezhet erről információt az alkalmazásban.

Ugyanakkor a Visszaigazolás elküldése gombra kattintva egy e-mail üzenetet generálhat az elfogadóhelynek: a rendszer ebben az esetben egy PDF formátumú bizonylatot küld az elfogadóhely rendszerünkben szereplő e-mail címére, illetve másolatban az ügyfél e-mail címére.

Ez a funkció a Portálon is megtalálható, és abban segít, hogy ha az elfogadóhely egy foglalás véglegesítéséhez kéri az előlegfizetés igazolását.

7.3 OTP SZÉP kártya app egyéb kérdések
1. Ha elvesztem a kártyámat, az alkalmazáson keresztül le tudom tiltani azt?

Igen, a Továbbiak menüpontban a Kártyaletiltás ügyfélszolgálaton funkcióra kattintva az ügyfélszolgálat telefonszáma hívható, ahol kérhető a letiltás.

2. Jár valamilyen költséggel az alkalmazás használata? Esetleg az alkalmazáson belül lehetnek plusz díjak?

Az alkalmazás letöltése és használata egyaránt díjmentes.

3. Mi történik akkor, ha az applikáció szerint egy adott hely SZÉP kártya elfogadóhely, viszont a gyakorlatban nem fogadnak el SZÉP kártyát?

Sajnos ez előfordulhat, mert az elfogadóhelyi lista aktualizálását csak maguk a kereskedők tudják elvégezni, ha valaki úgy hagyta abba a SZÉP-kártya elfogadást, vagy úgy költözött másik helyre, vagy úgy zárta be az üzletét, hogy arról nem értesítette a SZÉP-kártya kibocsátót, akkor sajnos az elfogadóhely-kereső mutatni fogja. Ebben az esetben írjon nekünk e-mailt az info@otpszepkartya.hu e-mail címre.



 

template_error_txt
template-text
template-text