OTP pénztári - és cafeteria-termékek ügyfélportálja
OTP SZÉP kártya
Elfogadóhely kereső
OTP SZÉP kártya
Szállásfoglalás
OTP Egészségpénztár
Szolgáltató kereső
OTP Egészségpénztár
Termékkereső
Hírek
Az OTP Bank 2025. január 1-től átveszi a SZÉP-kártya kibocsátását leányvállalatától
A bankcsoporton belüli átvétel egy jogi művelet, amellyel kapcsolatban az ügyfeleknek nincs teendője. Az átvétellel a banknak az a célja, hogy a SZÉP-kártyás ügyfelei még jobb és gyorsabb, egységes kiszolgálást és az igényeikhez leginkább illeszkedő szolgáltatásokat kapjanak. Az OTP Pénztárszolgáltató – törvényi kötelezettségének megfelelően – október folyamán minden ügyfelét közvetlenül is tájékoztatja a változásról e-mailen vagy postai úton.
Az átvétel azt jelenti, hogy az OTP Pénztárszolgáltató a SZÉP-kártyával összefüggő teljes szerződéses állományt, így a kártyabirtokosi, társkártyabirtokosi, kereskedői (elfogadói) és munkáltatói szerződéseket is átruházza az OTP Bankra. A szerződésekben a Pénztárszolgáltató helyébe a bank lép, és a szolgáltatást a továbbiakban közvetlenül, jogilag is az OTP Bank fogja nyújtani.
Mi változik az átvétellel?
Az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják majd, ugyanazokkal a feltételekkel, mint az átállás előtt.
Az OTP SZÉP kártyát 2011 óta jogilag az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. bocsátja ki, ugyanakkor a kártya napi működtetését – pl. az ügyfélszolgálati tevékenységeket, a szerződéskötéseket, a kártyás fizetés mögötti technológiát – jelenleg is a bank biztosítja. Ebből következően az átállás ügyfeleink számára érzékelhető változást rövid távon nem fog eredményezni.
Mi a teendőjük az ügyfeleknek?
A változással kapcsolatosan az ügyfeleknek semmilyen teendőjük nincs.
Az állományátruházást a Magyar Nemzeti Bank előzetesen engedélyezte. A vonatkozó jogszabály értelmében az átruházáshoz nem szükséges az ügyfelek előzetes hozzájárulása, azonban az állományátruházás napjáig, 2025. január 1-ig jogosultak a szerződést díjmentesen, írásban felmondani. Természetesen az a joguk ügyfeleinknek jelenleg is és a jövőben is bármikor megvan.
Ha ügyfelünk a felmondási jogával nem él, az OTP Bank a SZÉP-kártya-szerződésben a Pénztárszolgáltató teljes körű jogutódjává válik.
Ha ügyfelünk a felmondás mellett dönt, a felmondáshoz az alábbi linkeken elérhető dokumentumok közül ki kell töltenie a számára megfelelőt, majd a kitöltést követően e-mailben vagy postán megküldenie azt:
- Kártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
- Társkártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
- Kereskedői szerződés felmondása dokumentum
- Munkáltatói szerződés felmondása dokumentum
A kitöltött és aláírt felmondónyilatkozatot az alábbi elérhetőségekre küldhetik meg ügyfeleink:
- Szkennelve emailen: info@otpszepkartya.hu
- Postai úton: OTP Pénztárszolgáltató Zrt., 1243 Budapest, Pf. 564.
OTP Pénztárszolgáltató Zrt.