Hírek

Az OTP Bank 2025. január 1-től átveszi a SZÉP-kártya kibocsátását leányvállalatától

A bankcsoporton belüli átvétel egy jogi művelet, amellyel kapcsolatban az ügyfeleknek nincs teendője. Az átvétellel a banknak az a célja, hogy a SZÉP-kártyás ügyfelei még jobb és gyorsabb, egységes kiszolgálást és az igényeikhez leginkább illeszkedő szolgáltatásokat kapjanak. Az OTP Pénztárszolgáltató – törvényi kötelezettségének megfelelően – október folyamán minden ügyfelét közvetlenül is tájékoztatja a változásról e-mailen vagy postai úton.

Az átvétel azt jelenti, hogy az OTP Pénztárszolgáltató a SZÉP-kártyával összefüggő teljes szerződéses állományt, így a kártyabirtokosi, társkártyabirtokosi, kereskedői (elfogadói) és munkáltatói szerződéseket is átruházza az OTP Bankra. A szerződésekben a Pénztárszolgáltató helyébe a bank lép, és a szolgáltatást a továbbiakban közvetlenül, jogilag is az OTP Bank fogja nyújtani.

Mi változik az átvétellel?

Az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják majd, ugyanazokkal a feltételekkel, mint az átállás előtt.

Az OTP SZÉP kártyát 2011 óta jogilag az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. bocsátja ki, ugyanakkor a kártya napi működtetését – pl. az ügyfélszolgálati tevékenységeket, a szerződéskötéseket, a kártyás fizetés mögötti technológiát – jelenleg is a bank biztosítja. Ebből következően az átállás ügyfeleink számára érzékelhető változást rövid távon nem fog eredményezni.

Mi a teendőjük az ügyfeleknek?

A változással kapcsolatosan az ügyfeleknek semmilyen teendőjük nincs.

Az állományátruházást a Magyar Nemzeti Bank előzetesen engedélyezte. A vonatkozó jogszabály értelmében az átruházáshoz nem szükséges az ügyfelek előzetes hozzájárulása, azonban az állományátruházás napjáig, 2025. január 1-ig jogosultak a szerződést díjmentesen, írásban felmondani. Természetesen az a joguk ügyfeleinknek jelenleg is és a jövőben is bármikor megvan.

Ha ügyfelünk a felmondási jogával nem él, az OTP Bank a SZÉP-kártya-szerződésben a Pénztárszolgáltató teljes körű jogutódjává válik.

Ha ügyfelünk a felmondás mellett dönt, a felmondáshoz az alábbi linkeken elérhető dokumentumok közül ki kell töltenie a számára megfelelőtmajd a kitöltést követően e-mailben vagy postán megküldenie azt:

  • Kártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
  • Társkártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
  • Kereskedői szerződés felmondása dokumentum
  • Munkáltatói szerződés felmondása dokumentum

A kitöltött és aláírt felmondónyilatkozatot az alábbi elérhetőségekre küldhetik meg ügyfeleink:

  • Szkennelve emailen: info@otpszepkartya.hu
  • Postai úton: OTP Pénztárszolgáltató Zrt., 1243 Budapest, Pf. 564.


OTP Pénztárszolgáltató Zrt.

2024.10.09
template_error_txt
template-text
template-text